27 Nisan 2010 Salı

Benim Üniversitelerim - Maksim Gorki

Tamam büyük yazardır vs. ama bizim için artık çok klişe olan "hayat üniversitesi" tabiri için bu değerli yazarımız kalkıp döktürmüştür. Benim Üniversitelerim, Gorki'nin başyapıt olarak kabul edilen üç kitaplık yaşam öyküsünün son kitabı aynı zamanda.
Gorki'yi okurken sıkılmıyorum ama bana yeni bir şey kattığını da hissetmiyorum. Olaylar değişmiş doğal olarak bu kitapta ama anlatım tarzı bana çok tekdüze geliyor. Ana'da da, Ekmek İşçileri'nde de, Ekmeğimi Kazanırken'de de aynı şey oldu. Rus yazarları çok beğenirim ama işte Gorki'de biraz sıkıntımız var :)

1 yorum:

  1. Gorki'den sadece Ana'yı okumuştum yıllar önce. Diğer kitaplarını okuma isteği uyanmamıştı nedense. Hazır kızım almışken Ekmeğimi Kazanırken'i okudum ve yeni bitirdim. Yaşamöyküsüne ortadan giriş oldu ama neyse. Şaşırdım, bir ideolojinin temsilcisinden daha kötü bir iş hayatı tasviri bekliyordum. Gene de dönem kitaplarını okumak hoşuma gidiyor. Neler değişmiş, neler değişmemiş. Nerelere boşuna kürek çekilmiş...

    YanıtlaSil