27 Nisan 2010 Salı

Şibumi - Trevanian

Şibumi:"sıradan olağan görünümlerin altında yatan gizli üstünlükler" demekmiş.
Katya'nın Yazı'ndan sonra büyük bir beklentiyle okumaya başladım ama maalesef beklediğim heyecanı bunda bulamadım. Kötü bir kitap diyemem ama kitabın ismi olan şibumi kavramının bile içinin yeterince doldurulmamış olduğunu düşündürdü bana. Mağara maceralarının ayrıntılarına bu denli inilmesi de bence biraz gereksiz olmuş. Gerçi daha sonra nasıl bir yerden tekrar kurtulabildiğini belirtmesi açısından belki gerekli ama çok fazla detay vermiş bu konuda. Ayrıca karakterin kendi kendini bu kadar yetiştirip, bu kadar bilgi edinip, CIA'e ana şirkete kafa tutabilmesi de biraz uçarı geldi bana. Gene de vakit kaybı diyemeyeceğim ama okunmazsa kayıp olur da diyemeyeceğim bir kitap.
Yalnız yazarın gizemi hakikaten ilgi çekiyor. Özellikle de kitaplarında anlattığı tekniklerle hırsızlık yapılması, cinayet işlenmesi de kitapta o benim bulamadığım inandırıcılığa bir kanıt belki de. Kitabın kilit cümlelerinden biri de en başında yer alıyor:
"bu kitapta adı geçen kişi ve kurumlar birer hayal ürünüdür; ancak kendileri bunun farkında bile değildir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder